UPSR oh UPSR

arini 11 november, result UPSR diumumkan. saya tak tau pn sebenarnya. tbe2 isteri saya kol time kat pejabat tengah hari tadi. die tnye result UPSR adik ipar dia (adik saya laa). saya baru teringat kat adik saya yg skolah kat SK Bukit Bidang 2, Pasir Puteh, Kelantan. pastu saya terus kol mak saya. tanya tentang result adik saya.mak saya cakap, adik saya gi skolah tak balik lagi. saya plak yg berdebar2. ntah pape...hahahahaha....

tbe2, jam 1309hrs @ 1.09 ptg, saya dpt msj dr no mak saya. mesej tu berbunyi "saya dpt 4A...". ni sah adik saya. saya terus kol mak saya. adik saya angkat. saya tnye btol ke, die ckp btol la....

lain plak halnye dgn spupu saya kat Hulu Langat nih. dgr crita, isteri saya cakap, die x dpt A. hurm, tringat knangan time saya amik UPSR dulu. mcm2 ragam bebudak. ade suke, ade nangis. ye la, dh gagal. x kn nk ketawe kot. tp bak kate org, nasik dh jadi bubur. x leh nk wat pe dh. jdkn pngajaran je utk lain tahun...

jd, saya nak ingatkanlah pd diri dan adik2 yg bakal2 exam tu. nk blaja, blaja elok2. jgn duk wat bnde x berfaedah. cinta la, bisnes la. mcam2. tmpu je blaja dlu. dh hbis blaja nnt, cinta la dgn sape nk bercinta. hahahaha....

Adik aku @ merangkap Panglima Gagak Hitam. Hahahahaha...

0 berkongsi ilmu: