Salam Eid al-Adha

Tak tahu kenapa aku susah nak lelapkan mata. Dari tadi, terkebil2 mata ni. Susah sangat nak lelap. Mungkin sebab hari ni tak berapa penat kot. Ye la, pagi tak kerja. Pagi hantar isteri gi kerje, petang gi amik isteri balik kerja. Tu ja la tugas aku hari ni. Sebenarnya, aku dah dapat cuti selama seminggu mulai hari ni. Rancangan awal, nak balik ke rumah bonda dan ayahanda untuk sambut Aidul Adha. Tapi apakan daya. Isteriku plak tak dapat cuti. Terpaksalah menghabiskan cuti kat KL ni je. Tapi takpe, umah mak mentua dekat je. Orang kata, kalau naik motor tu, tak sempat masuk gear 2, dah sampai. Hahahahaha....

Isteri aku plak serba salah. Ye la, mana tak serba salah. Aku dah bagi tau rancangan nak balik raya ni dari bulan lepas lagi. Tiba2, last minit plak dia tak dapat cuti. Nak kena siapkan tender katanya. Besa lah, swasta katakan. Tu la kelebihan kerja kerajaan. Orang cuti, insyaAllah cuti gak. Kalau swasta ni lain sket. Nak kena ikut cakap bos. Nak wat macam mana. Redha je la.....

Apa pun, di malam raya Aidul Adha ni, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidul Adha kepada semua kaum muslimin dan muslimat, tak kira di mana pun berada, terutama untuk my Luvly famili; mak, ayah dan adik aku kat Pasir Puteh, Kelantan, abang sulung aku dengan isteri dan 3 'bala tenteranya' di Kolombong, Sabah dan akak aku kat Kuala Kedah, Kedah. Tak lupe gak kepada semua sahabat aku yang pernah skolah dengan aku; Tadika Nurul Iman, Sabah, SK Kem Lok Kawi, Sabah dan SMK (A) Limauan, Kimanis, Sabah dan semua sahabat yang mengenali diri ini tak kire di mana pun korg berada. (chewah, mcm raya puasa plak bagi ucapan panjang2....)

Semoga Raya Haji @ Raya Korban pada tahun ni, tak ada yang terkorban......

Selamat Hari Raya Aidul Adha...

0 berkongsi ilmu: